Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Hizlal-e a bor?

Hizlal-e a bor?

Mint minden alkoholtermék, természetesen a bor is tartalmaz kalóriát, energiaértékkel bír, fogyni biztosan nem fogunk vele. Szerencsére, ha ebben az esetben is - csakúgy, mint az alkoholnál - ügyelünk a mértékre, akkor nem lehet baj.

 

Az angoloknál van egy mondás, miszerint: a glass of wine a day keeps the doctor away, azaz (szó szerint) napi egy pohár bor távoltartja az orvost. Ez remekül hangzik így, ám érdemes egy másik oldalról megközelíteni a dolgot. Napi 1-2-3 pohár borral jelentős kalórimennyiséget vihetünk be a szervezetünkbe, de ez persze nagyban függ a pohárban lévő bor habitusától. Amennyiben figyelünk a vonalainkra is és nem csak az orvos kizárására, úgy aranyszabályként megjegyezhetjük, hogy kerülnünk kell a magas alkoholú, testes és persze a desszertborokat. Ez utóbbiak esetében egy pohárban annyi energia lehet, mint négy pohár átlagos száraz fehérborban. Sőt, a pezgő sem mindig az, mint aminek mutatja magát!
 
Íme néhány tipp, ha bort ugyan szeretnél, de nagy feneket nem:
1. brut nature, zero-dosage pezsgők viszonylag kicsi energiatartalommal (110 kalória/pohár) bírnak, ám a nálunk szárznak (sec, dry) nevezett kategória már minimum 17 g/l cukrot tartalmaz!
2. kistestű, friss, illatos, száraz fehérborok: sauvignon blanc, chardonnay, viognier, riesling, catarratto (csak 150 kalória/pohár),
3. az örök megunhatatlan, a száraz és gyümölcsös rosé is jó ebből a szempontból, hiszen csak 150 kalóriát tartalmaz egy pohár,
4. a vörösök közül a legkisebb kalóriát a Pinot noir-okban találjuk, kistestű, ám annál elegánsabb vörösborok, rengeteg gyümölccsel és nem utolsó sorban jó étel-párosíthatósággal...,
5. Nero d' Avola, Kadarka, Barbera, Gamay, Grenache, Syrah (egyes esetekben), Frapatto. Hogy mi bennük a közös? Nos általában 155-165 kalóriával megússzuk belőlük egy pohárral. Kevesebb jelenjen meg
Tartalomhoz tartozó címkék: vásárlás